Tuesday, March 27, 2012

Room Service

Kring!!!Kring!kring!!!
"good morning,room service.how may I assist you??"
ayat yg wajib dikatakan bila telefon berbunyi,bukan helo,bukan Hi,bukan whazzup..

"good morning..."
(wau...lembutnye suara perempuan ni.....)

"emm I like to oder,emm..chiken chop,jumbo burger and the.....owh,and sweet potato..."
(banyaknye..perempuan ni makan,dy ni msti bela saka"

"1 chiken chop,1jumbo burger and 1 sweet potato??"

"yup,thats correct."

"do you want pay in cash or room charge??ma'am??"

"cash.."

"ok,ma'am the food wil be sent in 10 minutes"

"ok"

"thank you ma'am"

"you welcome....." (pergh manjenye suara dy)

selepas selesai mengambil oder,Aku menhantar maklumat kepada chef
pandai-pandai lah diorang nk bwat ape....

..........10 minit kemudian.......

"harap-harap lah ade tip..dh 10 kali aku hntar makanan kt bilik guest,tpi xde sorang pon yg bgi tip,kedekot..."
aku membebel seorang diri,kerana kekecewaan tidak dpat tip

Ting....Tong...
"room servise..."(knpe xde org bkak pintu ni...)

Ting... Tong....
"room servise...."(lmbat nye...)

"aku bla je lah,spe suruh lmbat bkak pintu...."

baru 2 langkah aku beredar,tiba-tiba aku terdengar pintu bilik trsebut dibuka..
"wait!!!jangan pegi!!"
aku menoleh kebelakang dan aku trdiam,badan ku kaku,dan trpukau, melihat kecantikan wajahnya yg jelita


"owh,bidadariku"

"sorry??U ckp ape???"

"eh..xde ape..emm owh this is your oder..1 chiken chop,1 jumbo burger and 1 sweet potato"
aku melangkah ke bilik untuk meletakkn makanan tersebut

"emm..u letak kt meja tu ..,u tunggu jap ea,I nk ambik duit"
(fulamak cantiknye....suara pun merdu..)

dalam keadaan terpukau aku pun berkata
"jgan risau,I sanggup tunggu u sampai bila-bila syg...." (Alamak,bodohnye aku knpe aku ckp mcm tu!!!aduh mati aku kalau dy mengadu kt manager...mati aku...)

perempuan tu cuma senyum,dari mimik muka nya tiada tanda marah...hope that aku selamat....


"nah,rm 100,keep the change..."

"tpi cik..duit ni.."

"xpe I iklas...."

"tapi.."

"just take it!!!"

"cik,sbenarnye sy nk bagitau,yg duit ni x ckup,harga makanan tdi adalah Rm156..."
(rupe je mcm educated person ,tpi bangang rupenye...XD )

No comments:

Post a Comment